Opnieuw communiceren met je intuïtieve feedback systeem.

Vaak razen we de hele dag voort. Aan het einde van de dag blik je nog eens terug op de inhoud van de dag. Het besef dat je meer in de bijrijdersstoel hebt gezeten dan aan het stuur, is beseffen dat je misschien de volgende dag weer achter het stuur wil zitten.

Tijdens de mindfulness wandelingen geef ik een aantal korte oefeningen die je weer van de passagiersstoel terug zetten achter het stuur. Jij stuurt immers je eigen leven. Een ander kan dat niet voor je doen. Neen jijzelf zit achter het stuur. De kunst is om zelf opnieuw te communiceren met je eigen feedback systeem.

De mindfulness wandelingen starten om 09.30 en zijn op 22 oktober 2017, 19 november 2017 en 17 december 2017. Rond 11.00 uur zijn we weer terug bij het startpunt. De kosten voor deelname zijn € 5,00 per persoon. De start is bij de Auw Pastorie in Beek. Zie http://www.mindfulness.nl .

Misschien ben je ergens bezorgd om of voel jij je onzeker. Het is vergelijkbaar met het plaatsnemen in de bijrijdersstoel, want de echo van je feedbacksysteem staat uit. De interne communicatie loopt niet meer gelijk. Bewust zijn (bestuurder zijn van je eigen leven) heb je uit handen gegeven en je wordt geleefd (bijrijder van je eigen leven).

Opnieuw communiceren met je intuïtieve feedback systeem.

Er zijn vele oefeningen om weer te gaan communiceren met je eigen intuïtieve feedback systeem. Ik reik je twee korte oefeningen aan die je wellicht kan uitproberen. Het is seconden werk. Zo door de dag een paar seconden nemen om opnieuw te communiceren met je intuïtieve feedback systeem.

1. telmeditatie

De telmeditatie kun eenvoudig trainen door in het begin met je vinger mee te tellen. Het aantal herhalingen bepaal jij. Elke seconde een inademing en uitademing. Hieronder het voorbeeld.

Adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit.

Nu tel je af.

Adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit, adem in, adem uit.

Het zijn tien seconden van je leven en je hebt de connectie met jezelf, het bewust zijn, weer aangezet. Je mag het met je ogen open doen, maar met gesloten ogen helpt je misschien meer bewust te zijn. Oefen in het begin eens met de klok en je bent misschien wel verbaasd hoelang een seconde is.

2. vierkantmeditatie

Stel je een vierkant voor. Elke lijn staat voor vier seconden, of zoals je wilt vier tellen. Denkbeeldig ga je langs elke lijn van het vierkant. Dan nu de oefening.

Adem 4 seconden in, hou je de lucht voor 4 seconden vast, adem 4 seconden uit en hou de uitademing 4 seconden vast.

Geen zorgen, als je lichaam de laatste vier seconden persé lucht nodig heeft, dan gaat het vanzelf weer inademen. Misschien is hier ook weer de tip om het met gesloten ogen te doen. Ook deze oefening kun je zo vaak herhalen als dat jij denkt dat nodig is om weer opnieuw te communiceren met je intuïtieve feedback systeem.

Zowel de telmeditatie als de vierkantmeditatie zijn twee suggesties om eens uit te proberen.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het praktiseren van deze korte oefeningen kom dan op 22 oktober 2017, 19 november 2017 of 17 december 2017 naar “Auw Pastorie in Beek voor een mindfulness wandeling. We starten om 09.30 uur en zijn rond 11.00 uur weer terug bij het startpunt. De kosten voor deelname zijn € 5,00 per persoon.

Veel succes met de twee korte oefeningen. Ik ben benieuwd of het jou helpt om weer opnieuw te communiceren met je intuïtieve feedback systeem.

Een ander inzicht is een andere kijk op het leven.

Het mooie van mediteren is dat je er elk moment van de dag opnieuw mee kunt beginnen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s