trainen hoofd en lichaam (train brain and body)

Vanaf vandaag zal ik de teksten van mijn blogs in de Nederlandse en Engelse taal schrijven. Nederlands bovenaan en Engels onderaan in de blog. Er zijn een groot aantal Engelstalige lezers en die willen graag kunnen lezen in plaats van een vertalingsprogramma gebruiken.

From today I will write the texts of my blogs in the Dutch and English language. Top Dutch and English at the bottom of the blog. There are a large number of English-language readers who would like to be able to read in their own language instead of using a translation tool.

Nederlands

Trainen hoofd en lichaam

Alle goede voornemens opsommen gaat moeilijk, maar ik heb velen gesproken die graag een nieuwe start willen maken met het trainen van hun hoofd en lichaam. Ik herken dit heel erg vanuit mijn eigen ervaringen. Hoe vaak heb ik mij wel niet in het nieuwe jaar voorgenomen om weer te gaan trainen? Fitness abonnement kopen en er na drie weken niet meer heen gaan, omdat het niet mijn ding is. Hoge kosten en nul resultaat.

Het brein trainen, flexibel houden, is door eenvoudige meditaties of formele mindfulness meditaties in te plannen in het dagelijkse leven. Je moet wel een afspraak maken in je agenda, want dat helpt jou om een meditatie routine te ontwikkelen. Kun jij dit ook? Maak eens een afspraak met jezelf. Je hoeft op niemand te wachten, want jij bent er al.

Nu misschien wel het moeilijkste van alles. Je lichaam trainen. Hoe gezond is het wel niet als je jouw lichaam op een cardiologische training kunt trakteren? Heel gezond. Wat werkt en werkte voor mij?

Elke beweging bewust maken. In plaats van de lift de trappen nemen. Naar boven of beneden, het maakt niet uit. Maar zet je lichaam in beweging. Maak eens een wandeling buiten. Hoeft niet lang. Een of twee uur stevig wandelen. Buiten is er en het weer is er ook. Dus. Zijn er ‘geen tijd’ argumenten? Maak een afspraak in je agenda.

Volgende week ga ik dieper in op de trainingen. Zowel de trainingen van je brein als de trainingen van je lichaam. Misschien kinderachtig, maar pak eens je kalender en plan afspraken met jezelf. Kijk eens of je afspraken kunt toevoegen aan je kalender. Bijvoorbeeld. Uurtje wandelen. Half uur mediteren. Enzovoorts.

Jij bent de hele dag aanwezig. Alleen het maken van een afspraak met jezelf is lastig? Probeer het maar eens deze week. Maak een afspraak met jezelf. Succes en tot volgende week.

En de foto? Die heb ik gemaakt tijdens een stevige cardio wandeling in mistig weer. Heerlijk om in een vaag landschap te wandelen en te genieten van alles wat er om mij heen is. Het is er en ik hoef er niets aan te veranderen. Gewoon aanwezig zijn in wat er al is, is voldoende.

English

Train brain and body

Telling about enumerate good intentions is difficult, but I have talked to many people who would like to make a new start in training their brain and body. I recognize this very much from my own experiences. How many times have I intended to start to train again at the beginning of a new year? Buying fitness memberships and after three weeks I stopped, because it’s not my thing. High costs and zero result.

The brain training, flexible your brain, by simple meditations or to schedule formal mindfulness meditations in the everyday life is the essence. You only have to make an appointment in your calendar, because that helps you to develop a meditation routine. Can you have this too? Make an appointment with yourself. You wont have wait for someone, because you are present.

Now maybe the hardest of all. Train your body. How healthy is it if you can treat your body with a cardiological training? Very healthy. What works and worked for me?

Every movement awareness. Take the stairs instead of the elevator. Up or down, it doesn’t matter. But put your body in motion. Take a walk outside. One or two hours of firm walking. Outside is there and the weather is there too. So. Are there ‘no time’ arguments? Make an appointment in your calendar.

Next week I’ll deepen the training sessions. Both the training of your brain as the workouts of your body. Perhaps childish, but take your calendar and plan appointments with yourself. Look for moments you can add to your calendar appointments. For example. An hour’s walk. Half an hour meditating. And so on.

The whole day you are present. Just making a commitment to yourself is tricky? Give it a try this week. Make an appointment with yourself. Success and until next week.

And the picture? That I made during a solid cardio walk in foggy weather. Great hiking in a vague landscape and enjoying everything that is around me. It’s there and I don’t have to change anything. Just beeing present in what’s already there, is sufficient.

 

Een gedachte over “trainen hoofd en lichaam (train brain and body)

  1. Goedemorgen Paul, Ochtendwandeling en training met Kenza zit er weer op, wat een goed idee om de ruimte voor jezelf mee in de kalender te zetten heb het direct gedaan…want de laatste tijd schieten de doordeweekse wandelingen (tijdvoor mezelf) er nog wel eens bij in…altijd druk met anderen…. eerst zelf tot rust komen en dan heb je ook meer voldoening van al het anderen…

    Fijne zondag Groeten Will

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s