5 tips afvallen door wandelen.

DELEN=LIEF

“Kennis maken met Forest Mind?”

18 augustus, 8 september, 29 september, 20 oktober, 10 november, 1 december en 22 december 2019.

Vanaf 10.00 uur tot 12.00 uur Forest Mind, vanaf het Hijgend Hert in Vijlen.

Altijd aanmelden via Paul@paulsbuitencoaching.com of app naar  0624578008 .

De kennismaking kost € 5,= per persoon.

Metsämieli (Forest Mind)

5 tips. Afvallen door te wandelen.

Als je mij vraagt: “Hoe kan ik afvallen door te wandelen?”

Misschien denk  je nu wel: ‘Ja hoor, daar komt een blog met moeilijke tips of moet ik mij in een sportschool gaan afbeulen.’ Neen. Vandaag  heel eenvoudige tips. Het is wel een kwestie van lange termijn denken en werken, maar uiteindelijk ga je een bijzonder resultaat bereiken. Dus niet op korte termijn je weer in zwembroek of bikini lijnen. Nee hoor. Op lange termijn een aantal kilo’s kwijt raken. Volgende zomer kun je weer in zwembroek of bikini.

Minder eten, meer bewegen.

Inzicht in het lichaam, bijzonder in het verbrandingsproces van calorieën, kan daarbij helpen. Gewichtsverlies komt alleen maar tot stand als je meer calorieën verbrandt dan je naar binnen werkt. Een open deur? Het inzicht. “Minder eten, meer bewegen.”

De 5 tips. Afvallen door te wandelen.

  1. Wandel vaker en steeds verder. Om te wandelen hoef je niet alleen maar met je wandelschoenen aan erop uit te trekken. Haal al wandelend je boodschappen of maak een lunchwandeling. Probeer elke dag te wandelen. Misschien helpt het om een wandelschema te maken. De vetverbranding komt pas goed op gang na een half uur wandelen. Mocht het je lukken meer dan 20 km te wandelen, dan merk je dat ook op de weegschaal.
  2. Plan wandelen in. Je kunt een wandelschema maken voor het bereiken van conditie. Probeer eens een langere wandeltocht. Het helpt ook om in je agenda gewoon je wandelingen te boeken. Hou rekening met je persoonlijke agenda en plan niet over je wandelmomenten heen. Neen. Jij wil weer in bikini of zwembroek. Dus boek niet over je gezonde momenten heen. Het zijn kado’s aan jezelf.
  3. Gebruik al je spieren bij het lopen. Door de stad slenteren gaat je niet helpen.  Het helpt om je lijf aan het werk te zetten met een actieve loophouding. Loop rechtop, beweeg je armen en span je buikspieren aan. Het helpt ook een rugzak mee te nemen met wat extra gewicht, want dat vraagt om extra spier inzet. Wandel op verschillende ondergronden. Over mul zand lopen of onregelmatig terrein is goed voor je spieren en uithoudingsvermogen. Het helpt bij afvallen.
  4. Verhoog je tempo. Door na het opwarmen je looptempo te verhogen laat je hart en longen harder werken. De interval training, harder lopen en dan weer rustiger aan, is een effectieve training. Als je zwaar ademt ben je helemaal goed bezig. Let op. Je hoeft je niet kapot te wandelen, want dan vind je het als snel niet leuk meer. Mijn ervaring is dat afwisseling van tempo het ook wel weer leuk maakt. Als je zo een tijdje gericht wandelt dan ga je merken dat de conditie ook toeneemt. Een betere conditie is ook goed voor je motivatie.
  5. Stem je wandelen af op eten en drinken. Voor de verbranding is het goed na het eten een wandeling te maken. Sla eens een toetje over. Neem op langere tochten genoeg eten en drinken mee. Vette lunches tijdens het wandelen zijn ook niet nodig. Veel water drinken vergemakkelijkt de spijsvertering. Het lichaam verbrandt het eten eenvoudiger en is minder geneigd alles in vetten op te slaan. Water voert afvalstoffen af en helpt het hongergevoel tegen te gaan.

Wellicht zijn bovenstaande 5 tips open deuren. Maak ze helemaal open en maak van wandelen een sport. Je kunt dan altijd zeggen dat je sport. Wees trots op jezelf als je merkt dat je bewust een wandeling gaat maken. Het is echt gezond. Een mens is gemaakt om te wandelen en niet om te zitten.

Veel succes met wandelen en afvallen.

Deze Forest Mind Instructeur heeft nog een gratis tip. Probeer om heel bewust buiten te zijn en met aandacht te wandelen. Wees ontvankelijk voor alles wat zich aandient. Sta open voor geuren, het weer, warmte, kou, geluiden van de natuur om je heen. Wordt een met je omgeving.

Mocht je een keer te inhaling zijn geweest op een feestje, maak dan van de ‘walking blues’ uiteindelijk een leuke wandeltocht. Na een uurtje wandelen en extra water gedronken te hebben verdwijnt het lastige katertje. Psychologisch gezien zet je tegenover slecht gedrag van gisteravond goed gedrag van vandaag. Je lichaam zal je dankbaar zijn. De uitdroging, het katertje, wordt door de inspanning weer van water voorzien. Let op. Niet met een kater gaan rennen, maar gewoon wandelen en water drinken.

“Kennis maken met Forest Mind?”

18 augustus, 8 september, 29 september, 20 oktober, 10 november, 1 december en 22 december 2019.

Vanaf 10.00 uur tot 12.00 uur Forest Mind, vanaf het Hijgend Hert in Vijlen.

Altijd aanmelden via Paul@paulsbuitencoaching.com of app naar  0624570808 .

De kennismaking kost € 5,= per persoon.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s