Volg de 9 moeiteloze tips en bemerk direct resultaat op jouw werkstress [Lijst].

DELEN = LIEF

Paul’s Buitencoaching: www.paulbc.nl of www.paulbc.be of www.paulbc.de

De eerste Forest Mind/Metsämieli instructeur in Nederland maakt gebruik van inzichten uit de eco-psychologie, mindfulness en coaching in een natuurlijke setting.

Metsämieli (Forest Mind)

Volg de 9 moeiteloze tips en bemerk direct resultaat op jouw werkstress [Lijst].

Eerst de feiten.

17 % van de Nederlandse beroepsbevolking ervaart burn-out klachten. volksgezondheidenzorg

In 2018  waren er naar schatting 263.500 personen met de diagnose neurasthenie/surmenage in de huisartsenpraktijk: 87.000 mannen en 176.500 vrouwen. Dit komt overeen met 10,2 per 1.000 mannen en 20,3 per 1.000 vrouwen. De diagnose komt bij mannen het meest voor in de leeftijdsgroep 40 tot en met 44 jaar en bij vrouwen in de leeftijdsgroep 35 tot en met 39 jaar. Deze cijfers geven een onderschatting van het vóórkomen van overspannenheid in de bevolking, doordat niet iedereen met deze problemen zich bij de huisarts meldt.

De zorguitgaven voor burn-out (overspannenheid, surmenage) waren 34,2 miljoen euro in 2017. Dit komt overeen met 0,14% van de totale zorguitgaven voor psychische stoornissen en 0,04% van de totale uitgaven aan de gezondheidszorg in Nederland. Van de zorguitgaven voor burn-out werd het grootste deel besteed aan eerstelijnszorg (53%), gevolgd door ziekenhuiszorg (25%) en genees- en hulpmiddelen (14%).

Herken je het volgende?

Blijft je inbox maar volstromen met e-mails en zie je even niet meer hoe je door al die to-do-lijstjes komt? 

Werkstress is beroepsziekte nummer 1 in Nederland. Meer dan 1 miljoen mensen loopt het risico op een burn-out of andere werkgerelateerde klachten, volgens onderzoek van TNO.

Het goede nieuws: aan werkstress kun je zelf iets doen. Als je deze 9 stappen volgt, krijg je meer grip op je werk en doe je meer in minder tijd.

De 9 eigen oplossingen [lijst]?

Stap 1. Maak elke ochtend een realistische takenlijst.

Stap 2. Plan tijd in voor je e-mail. Maximaal 3 keer per werkdag e-mailen.

Stap 3. Zet je agenda centraal en noteer alles, werk en privé, in concrete taken.

Stap 4. Zeg vaker nee. Zeker als het toch niet gaat lukken als je ja zegt.

Stap 5. Stop met uitstellen en plan eerst de moeilijke taken in. 

Stap 6. Creëer lucht in je agenda. Af en toe niets inplannen is perfect.

Stap 7. Blijf in beweging. Lunchen kun je buiten. 

Stap 8. Sluit je af en toe helemaal af. Alle media uit en even niets doen.

Stap 9. Schrijf je gedachten weg. Alle gedachten en taken op papier schrijven. 

De foto als beeld voor de waterval aan verplichtingen. 

Wil jij ontdekken hoe de wandelcoaching van Paul’s Buitencoaching in combinatie met Forest Mind een positieve invloed kan hebben op een bewuster leven en de aanmaak van meer gelukshormonen?

Meld je: Paul@paulsbuitencoaching.com

DELEN = LIEF

Een gedachte over “Volg de 9 moeiteloze tips en bemerk direct resultaat op jouw werkstress [Lijst].

  1. GOeiemorgen Paul, klopt in agenda staat ook helemaal vol met 90% kleinkinderen , familiezaken en vooral voor werkzaamheden van mijn werkgever…..en 10% rust …. nog een paar jaar dan heb ik eindelijk het omgekeerde dan kan ik met Pensioen ..tot die tijd maak ik elk vrije moment door met wandelen in de natuur met wie dan mijn aandacht vragen… de hondjes …nu ook zo weer op pad heerlijk genieten van de natuurlijk rust Grt Will

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s