7 dingen die mindful gezinnen anders doen. [7 tips]

#Paulsbuitencoaching #paulbc

Ik heb een artikel gelezen dat erg interessant kan zijn. Lees gewoon het artikel en kies de wijze lessen die Elisha Goldstein en Stefanie Goldstein deelden op Mindful.org. Als je geïnteresseerd bent in mindfulness, kun je gratis lid worden van mindful.org die interessante artikelen publiceren over mindfulness. Dus voel je vrij om te kijken wat ze doen.

Exerpt uit “7 Things Mindful Families Do Differently published on Mindful.org.”

Onder buitengewone omstandigheden brengen veel gezinnen meer tijd dan ooit samen door. In deze video vertellen psychologen en mindfulness-leraren Elisha Goldstein en Stefanie Goldstein over de mindfulness-technieken en -vaardigheden die ze met elkaar en hun drie zonen gebruiken om hun gezin rijker, dieper en rustiger te maken.

7 dingen die mindful gezinnen anders doen

1. Omarm imperfectie

Zelfs in de beste tijden zijn geen van ons perfecte ouders: we worden getriggerd, reageren te heftig en zeggen en doen dingen waarvan we wilden dat we ze niet hadden gedaan. Tijdens deze vreemde tijd in de wereld voelt het ouderschap waarschijnlijk anders en moeilijker dan ooit tevoren.

Laten we duidelijk zijn: u gaat fouten maken, u gaat de gevoelens van uw kinderen kwetsen en u zult niet kunnen acteren op alle manieren die u wilt of op de manier waarop uw kinderen dat willen, maar GEEN van dat maakt je een slechte ouder – het maakt je alleen maar een menselijke.

Wanneer we onszelf verwijten maken vanwege onze fouten en onvolkomenheden, creëren we meer pijn, angst en ontkoppeling.

Misschien kijken uw kinderen meer tv dan normaal, of eten ze niet zo gezond als vroeger. In plaats van hard voor jezelf te zijn, omarm deze imperfectie. Herinner jezelf eraan: er is geen boek geschreven over het ouderschap tijdens een pandemie.

Wanneer je naar een plaats van acceptatie kunt gaan, ben je in staat om naar een groter gemak en gratie in jezelf te gaan. Wanneer we onszelf verwijten maken vanwege onze fouten en onvolkomenheden, creëren we meer pijn, angst en ontkoppeling.

2. Luister met nieuwsgierigheid

Hoe vaak heb je een e-mail gelezen of je telefoon gecontroleerd terwijl je kind of partner tegen je praat, terwijl je met je hoofd knikt naar wat ze zeggen – om plotseling te beseffen dat je niet naar een enkel woord van hun gesprek hebt geluisterd?

We zijn vaak afgeleid, en met velen van ons die werken – of, in het geval van onze kinderen, naar school gaan – vanuit huis, kan het nog moeilijker zijn om actief luisteren te oefenen.

Door nieuwsgierig te luisteren verkleinen we de kans op misverstanden en vergroten we de kans op meer verbinding en groei als gezin.

3. Communiceer moedig

Laten we eerlijk zijn, kwetsbaar zijn is moeilijk en soms zelfs eng, en daarom merken we soms dat we moeilijke gesprekken met elkaar vermijden. Nu we vaker thuis zijn, is de kans om ruzie te maken met een partner of familielid nog groter dan voorheen.

Onderdeel van communiceren is reflecteren op je eigen innerlijke gedachten en gevoelens. Als je bijvoorbeeld boos bent op je partner, vraag jezelf dan af: wat heb je in de toekomst nodig van hen?

Op het moment dat het misschien gemakkelijker is om te praten over iets pijnlijks of ongemakkelijks, kan wat onuitgesproken en onopgelost blijft, in een langzaam gif veranderen. De waarheid is dat duidelijk en eerlijk zijn tegen elkaar over wat je nodig hebt en hoe je je voelt, uiteindelijk een daad van vriendelijkheid is die de basis legt voor betere dingen in de toekomst.

4. Beoefen waardering en dankbaarheid

Gezien de huidige situatie voelt het misschien onmogelijk om ons op iets anders dan de slechte dingen om ons heen te concentreren. Maar het vinden van kleine dingen om dankbaarheid en waardering voor te voelen – zonneschijn, warme maaltijden, bloemen in de tuin – kan je humeur een boost geven.

Er zijn zoveel mogelijkheden voor waardering met elkaar, zoals het erkennen van onze kinderen of onze partner voor het legen van de vaatwasser of het op tijd klaar zijn.

Door waardering en dankbaarheid onderdeel te maken van uw normale routine, kan uw hele huishouden in deze moeilijke tijd optimistischer en ontspannen worden.

5. Vergeef ons en elkaar

Elk gezin heeft zijn moeilijke momenten. Er zijn momenten waarop we ons niet geluisterd, gewaardeerd of gezien voelen en er zijn andere momenten waarop mensen chagrijnig of ‘gehumeurd’ zijn en dingen zeggen die ze niet bedoelen of wensen ze terug te kunnen nemen.

Zoals Lily Tomlin ooit zei: ‘vergeving betekent dat we elke hoop op een beter verleden loslaten’.

De volgende drie stappen kunnen u helpen uzelf en anderen te vergeven:

Vergeef – Als we te ver zijn gegaan, kunnen we de intentie instellen om onszelf te vergeven voor dit wangedrag, te begrijpen dat we het verleden niet kunnen veranderen, te onthouden dat we niet perfect zijn en te beseffen dat we vaak fouten maken uit onwetendheid, verwarring of verstoorde gevoelens.

Onderzoeken – Oefen zelfreflectie en communicatie om te onderzoeken en te ontdekken hoe u de volgende keer anders zou reageren.

Nodig uit – Nodig jezelf uit om opnieuw te beginnen, gebruikmakend van de lessen die uit dit proces zijn getrokken.

6. Oefen ondersteuning en vrijgevigheid

Je bent misschien niet in staat om financieel te geven, en fysieke afstand maakt het moeilijker om vrijwilligerswerk te doen bij een lokale voedselbank of fondsenwerving. Maar er zijn nog steeds manieren om steun en vrijgevigheid in uw gemeenschap te oefenen.

Misschien lijkt dit erop dat je contact zoekt met een vriend die alleen woont en vraagt ​​hoe het met hem gaat. Of aanbieden om boodschappen te doen voor iemand die je kent en die immuun is. Of plaats een bord in uw raam om essentiële werkers te steunen en te bedanken.

Er zijn zoveel verschillende manieren om vrijgevigheid en mededogen te uiten. Deze kleine of grote handelingen zijn het essentiële genezende middel binnen het familiesysteem, onze cultuur en de wereld. Uiteindelijk is verbinding de hoeksteen van welzijn en het begint in het gezin.

7. Veel plezier en speel

Dit is een serieuze tijd, maar als we geen pauze nemen van nieuwsupdates, Twitter-feeds en zakelijke e-mails, lopen we het risico op te branden. Gun jezelf de hele week momenten om aanwezig en speels te zijn.

Game-avonden, wandelingen om de hoek, samen bakken of grappige YouTube-video’s bekijken, kunnen momenten van licht en vreugde in je dag brengen en je familie verbinden.

Forest Mind

Afhankelijk van de maatregelen van de overheid ga ik weer langzaam beginnen met de Metsämieli “Forest Mind” wandelingen. Als je interesse hebt om deel te nemen, kijk dan regelmatig op http://www.paulsbuitencoaching.com. Ik zal ook op tijd waarschuwen in de zondagblog. Deze wandelingen zijn altijd anderhalve meter van de samenleving geweest, maar ik wil de richtlijnen van de autoriteiten blijven volgen. Hoe ongeduldig ik ook mag zijn over het heropenen van mijn praktijk. Veiligheid staat voorop.

14 juni start ik een 2 uur durende Forest Mind wandeling in de regio Zuid Limburg in Nederland. Plaats en tijd volgen komende week. Ik vraag een bedrag van € 7,50 per persoon. Mensen die tijdens deze pandemie in ziekenhuizen hebben gewerkt, doen gratis mee. De groep is beperkt tot 10 deelnemers. Er zijn nog 7 plaatsen beschikbaar.

Ik hoop dat jullie allemaal en je dierbaren gezond en veilig blijven tijdens deze dodelijke pandemie.

Elke dag brand ik een kaars als herinnering aan de mensen die tegen deze ziekte strijden of zijn overleden.

#Paulsbuitencoaching #paulbc

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s