Stress in coronatijd (TIPS)

DELEN = FIJN

Vooraf een mededeling. Uit feedback van Duitse lezers blijkt dat ze in staat zijn om de Engelse teksten te lezen. Daarom stop ik met de Duitse vertalingen. Dat scheelt mij enorm veel tijd. Want vertalen van mijn blogs is nogal een uitdaging. Vanaf nu weer blogs n het Nederlands en Engels.

De blog

De coronatijd zorgt voor veel stress en onzekerheid. Nieuws en nepnieuws volgen elkaar snel op en jij maar proberen niet in de stress te schieten. Het wordt steeds moeilijker om GEEN STRESS te hebben. 

Je raakt snel afgeleid en kan je moeilijk concentreren. Je piekert en wordt vergeetachtig. Je kan moeilijk ontspannen en raakt prikkelbaar, somber en wordt overvallen door angst. Je raakt vermoeid of juist je energie niet kwijt. Je bent gespannen, rusteloos, zweet, schrikt sneller, krijgt hoofdpijn en hebt slaapmoeilijkheden. Je zondert je af en hebt moeite taken af te maken. Je raakt bij ruzies of discussies betrokken.

Een heel lijstje met stress gerelateerde klachten die signalen zijn. Een signaal herkennen is de start van een oplossing. Oplossingen zijn tips. Die volgen verderop in deze blog.

Eerst wil ik je wijzen op de volgende wandelingen, want wandelen opent een nieuw perspectief. Wandelen met aandacht maakt bewust van jouw zijn. Wandelen geeft innerlijke rust. Wandelen met een aantal Forest Mind oefeningen brengt rust.

Zondag 27 september, 18 oktober, 8 november, 29 november en 20 december 2020. http://www.paulsbuitencoaching.com 

Zaterdag 31 oktober 2020 is de natuur en wandelcoach dag. Kijk voor het Nederlandse aanbod op: http://www.natuurenwandelcoachdag.nl  

De wereld van gecertificeerde Forest Mind Guides http://www.metsamieli.fi/Forestmind-fi/

Omdat ik altijd wacht totdat alle deelnemers aanwezig zijn, graag tijdig aangeven of je meegaat en met hoeveel personen. Je krijgt een bevestiging. Whatsapp 0624578008 of e-mail Paul@paulsbuitencoaching.com .

TIPS:

  • Besef dat het normaal is om angstig of bezorgd te zijn over wat er zou kunnen gebeuren. Vooral nu er zoveel dagelijkse dingen onzeker zijn en steeds veranderen.
  • Besef dat nare emoties te verdragen zijn en weer overgaan. Probeer emoties te accepteren en niet te onderdrukken.
  • Stress van het corona nieuws? Maak er overdag één vast moment van om nieuws te bekijken. ’s Avonds nieuws kijken verstoort je rust.
  • Doe rustig aan tussen stressvolle activiteiten door. Doe eens iets leuks nadat je een moeilijke taak hebt afgerond.
  • Ontspan je lichaam en geest door rustig te ademen en ontspan bewust je spieren.
  • Maak een lijst van dingen die wel goed gaan, die hoop geven en waar je dankbaar voor bent.
  • Blijf aangepast aan de covid-19 richtlijnen plezierige dingen doen.
  • Beweeg het liefst buiten met voldoende afstand tot anderen.
  • Pas jouw definitie van een geslaagde dag aan in relatie tot de huidige situatie.
  • Ook als je thuis werkt kun je vasthouden aan vaste routines van een werkdag.
  • Maak een planning van de dagindeling met voldoende ruimte voor leuke activiteiten.

Hopelijk heb ik je op weg geholpen om GEEN STRESS meer te hebben. Wereldwijd zitten we in dezelfde covid-19 problemen. Samen kunnen we deze pandemie doorstaan, maar dan moeten we ons bewust zijn van het feit dat we afstand moeten houden en het virus niet verspreiden. Dit vergt veel inspanning van elk individu. Samen kunnen we deze periode doorstaan. 

DELEN=FIJN

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s